Zakoduj w QRKody QR mogą być doskonałym sposobem na kreatywne wykorzystanie smartfonów i tabletów, nie tylko podczas lekcji. Sprawdzą się również podczas wycieczki czy wakacyjnego wyjazdu. W ten sposób można na przykład zorganizować grę miejską. Uczniowie mogą rozwiązywać zadania zakodowane lub samodzielnie tworzyć ciekawe zagadki.

W celu przybliżenia tej tematyki w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim zostały zorganizowane zajęcia, których tematem były kody QR. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się co to są kody QR, jak je tworzyć i w jaki sposób można je wykorzystać.

Złam szyfrW dniach 25 i 28 października 2019 roku uczniowie klasy VI a i VI b Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim uczestniczyli w niecodziennej lekcji matematyki, w której większość zadań była oparta na wykorzystaniu smartfonów oraz kodów QR. Dzieci uwielbiają nowości. Dlaczego więc nie korzystać z nich podczas lekcji? Taką możliwość dają np. kody QR. Wystarczy przygotować zestaw takich kodów, powiązanych z różnymi zadaniami do wykonania. Mogą to być zwykłe zadania do rozwiązania, jak również inne aplikacje, które wymagają rozwiązania quizu, obejrzenia filmu związanego z tematem itp. Obecnie Kody QR (skrót: Quick Response) są widoczne na wielu produktach i służą głównie w branży reklamowej, jednak doskonale sprawdzają się także w celach edukacyjnych. Ćwiczenia polegały na zeskanowaniu kodu QR, pod którym ukryta była treść zadania matematycznego. Dzięki wykorzystaniu telefonów z aplikacją do odczytywania kodów, uczniowie pracowali szybciej i efektywniej. Połączenie zabawy z nauką powoduje, że lekcje matematyki wcale nie muszą być nudne. Dzieci świetnie się bawiły, ucząc się jednocześnie. Nie było ucznia, który by się nie zaangażował. Każdy starał się zrealizować wszystkie zadania.

Fundacja mBankuOd września do grudnia bieżącego roku Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim  realizuje projekt "Zagraj z matematyką!" dofinansowany przez Fundację mBanku. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Głównym zamierzeniem szkolnego projektu jest zwiększenie zainteresowania matematyką, ukazanie jej barwnego i ciekawego oblicza oraz poszerzenie wiedzy matematycznej dzieci.

Od września zaczęliśmy realizować nasze założenia projektowe:

  1. Opanowanie przez uczniów naszej szkoły, a w szczególności klas IV - VI tabliczki mnożenia w dwie strony (dzielenie) do perfekcji.
  2. Stworzenie ciekawych, innowacyjnych, metod i narzędzi pomagających w opanowaniu tabliczki mnożenia oraz pokazanie dzieciom gotowych rozwiązań dostępnych np. w sieci.
  3. Zwiększenie aktywności i motywacji uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności matematycznych, a co za tym idzie logicznego myślenia.
  4. Pokazanie możliwości wspierania dziecka w opanowaniu tabliczki mnożenia w formie fajnej zabawy.

Fundacja mBankuOd września do grudnia bieżącego roku Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim realizuje projekt "Zagraj z matematyką!" dofinansowany przez Fundację mBanku. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Głównym zamierzeniem szkolnego projektu jest zwiększenie zainteresowania matematyką, ukazanie jej barwnego i ciekawego oblicza oraz poszerzenie wiedzy matematycznej dzieci. Każdy miesiąc, w którym będzie on trwał jest podzielony tematycznie. I tak wrzesień to "Ogarniam tabliczkę mnożenia". Odbędą się wtedy warsztaty, podczas których uczestnicy zapoznają się z zasadami i technikami pomocnymi w nauce tabliczki mnożenia. Podczas Międzynarodowego Dnia Tabliczki Mnożenia odbędzie się gra terenowa. Następnie będą mieć miejsce warsztaty plastyczno-matematyczne "Tabliczkomania", na których zostanie opracowana gra planszowa.