Ozobotki, Sportowcy a może Królowa Nauk?Od września do grudnia bieżącego roku w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim w klasach VII-VIII realizowany był przez panią Joannę Wakoń nauczyciela matematyki projekt "Ozobotki, Sportowcy a może Królowa Nauk?" dofinansowany przez Fundację mBanku. Odbywały się dodatkowe zajęcia z matematyki, na których wykonywano gry z wykorzystaniem Ozobotów, tworzono plansze, wykonywano pomiary, szukano matematyki w sporcie oraz grano w gry planszowe. Podczas tych lekcji młodzież stosowała roboty "Ozobot", jako narzędzia do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych. Zastosowana metoda eksperymentu to innowacyjny sposób przekazywania wiedzy i umiejętności matematycznych. Uczniowie łatwiej przyswajali poznawaną wiedzę oraz ją zapamiętali. Sami wybierali metodą prób i błędów najlepszy sposób dojścia do rozwiązania zadania. Celem projektu było wdrożenie do samodzielnego rozwiązywania problemów, pokazywanie użyteczności matematyki w otaczającym nas środowisku, rozwijanie wyobraźni geometrycznej, przestrzennej i dynamicznej. Udział w nim pozwolił uczniom na pobudzenie zainteresowań w kierunku pracy naukowo – badawczej, poszerzenie i pogłębienie wiedzy matematycznej. Dzięki pozyskanym funduszom zakupiono Ozoboty i plansze oraz gry planszowe i wiele innych atrakcyjnych pomocy, które wzbogaciły bazę dydaktyczną szkoły.

Moc nagródW ramach projektów "Zagraj z matematyką!" oraz "Ozbotki, Sportowcy, a może Królowa Nauk?" w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim zostało zorganizowanych kilka atrakcyjnych konkursów. Celem ich było popularyzowanie matematyki oraz łączenie zainteresowań matematycznych i artystycznych, rozwijanie i pogłębianie umiejętności matematycznych oraz motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy, a także stosowanie jej w praktyce i wdrażanie zdrowej rywalizacji. Wręczenia nagród uczestnikom konkursu dokonała pani dyrektor Maria Rysztak w dniu 29 listopada 2019 r. Emocji i uśmiechów na buziach zarówno nagrodzonych jak nagradzających nie brakowało. Spotkanie upłynęło w miłej i sympatycznej atmosferze.

KonkursZapraszamy uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II do udziału w konkursie na zbudowanie makiety szkoły lub boiska szkolnego.

Wykonane prace mają przekazywać treści matematyczne. Technika wykonania i wielkość makiety jest dowolna. Komisja oceni prace według następujących kryteriów:

 

  • bryła geometryczna,
  • ogólne wrażenie artystyczne,
  • oryginalność i pomysłowość prac,
  • walory plastyczne,
  • estetykę wykonania.

Figury geometryczne w sporcieGeometria to główna część świata matematyki, dzięki której możemy dostrzec niezauważalne piękno. Nie musisz być geniuszem, aby stwierdzić, że jesteśmy otoczeni geometrią. Rozejrzyj się dookoła i uchwyć geometrię w najmniej oczekiwanym miejscu i momencie. Być może właśnie wtedy zauważysz gdzie jej zabrakło, a być powinna lub odkryjesz w niej komika, który spłatał figla architektom. Czas spojrzeć na świat przez geometryczne okulary!

Serdecznie zapraszamy uczniów Szkół Podstawowych w Majdanie Nepryskim do wzięcia udziału w konkursie pt. "Figury geometryczne w sporcie". Prace mogą być w formie przestrzennej lub plakatu. Technika wykonania dowolna. O ocenie decydować będą walory artystyczne i pomysłowość ucznia oraz estetyka wykonania pracy. Dla zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Konkurs realizowany jest w ramach projektu "Ozobotki, Sportowcy, a może Królowa Nauk?", który dofinansowała Fundacja mBanku. Na prace czekamy do końca października. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Fundacja mBankuOd września do grudnia bieżącego roku Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim  realizuje projekt "OzoBotki, Sportowcy, a może Królowa Nauk?" dofinansowany przez Fundację mBanku. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Projekt ten skierowany jest do uczniów klas 7 i 8, rodziców i nauczycieli. Miesiąc wrzesień poświęcony był na tworzenie gier planszowych. W tym celu uczniowie dokonywali pomiarów szkoły, stosowali odpowiednią skalę po czym rysowali plan szkoły. Posłużył on do stworzenia gry planszowej, z wykorzystaniem OzoBotów. Dokonano również pomiarów szkolnego boiska, zastosowano skalę i stworzono grę planszową z wykorzystanie OzoBota. Małe robociki zabrały uczniów w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów zostały stworzone niesamowite zakodowane gry. Najciekawsze prace wezmą udział w szkolnym konkursie i zostaną nagrodzone. W ramach projektu odbyły się również "Rozgrywki matematyczno-sportowe". Podczas, których gospodarze witali swoich zacnych gości i zapraszali do wspólnej zabawy. Do każdej konkurencji wyznaczony był ekspert, który w razie trudności tłumaczył i wyjaśniał zasady. A uczestnicy rywalizowali w rzucie kaloszem do kosza, biegu w worku ziemniaczanym, odpowiadali na zadania matematyczne.