Złam szyfrW dniach 25 i 28 października 2019 roku uczniowie klasy VI a i VI b Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim uczestniczyli w niecodziennej lekcji matematyki, w której większość zadań była oparta na wykorzystaniu smartfonów oraz kodów QR. Dzieci uwielbiają nowości. Dlaczego więc nie korzystać z nich podczas lekcji? Taką możliwość dają np. kody QR. Wystarczy przygotować zestaw takich kodów, powiązanych z różnymi zadaniami do wykonania. Mogą to być zwykłe zadania do rozwiązania, jak również inne aplikacje, które wymagają rozwiązania quizu, obejrzenia filmu związanego z tematem itp. Obecnie Kody QR (skrót: Quick Response) są widoczne na wielu produktach i służą głównie w branży reklamowej, jednak doskonale sprawdzają się także w celach edukacyjnych. Ćwiczenia polegały na zeskanowaniu kodu QR, pod którym ukryta była treść zadania matematycznego. Dzięki wykorzystaniu telefonów z aplikacją do odczytywania kodów, uczniowie pracowali szybciej i efektywniej. Połączenie zabawy z nauką powoduje, że lekcje matematyki wcale nie muszą być nudne. Dzieci świetnie się bawiły, ucząc się jednocześnie. Nie było ucznia, który by się nie zaangażował. Każdy starał się zrealizować wszystkie zadania.

Działanie realizowane było w ramach projektu "Zagraj z matematyką!". Było ono dofinansowane przez Fundację mBanku. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Złam szyfr Złam szyfr Złam szyfr
Złam szyfr Złam szyfr Złam szyfr