Programy i projekty realizowane w roku szkolnym 2021/2022

  • "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025" - szkoła uzyskała wsparcie finansowe na zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia biblioteki szkolnej;
  • Projekt Uniwersytet Dzieci "Czy wiesz co robi jeż?" - kl. II, koordynator p. Małgorzata Bednarz;
  • Akcja edukacyjna pt. "Lekcja o funduszach europejskich" - kl. VIII a i VIII b, koordynator p. Renata Kusztykiewicz.
  • Program ogólnopolski "Kubusiowi przyjaciele natury", kl. III, koordynator p. Mariola Kudełka.
  • Projekt Uniwersytetu Dzieci "Ekologia. Jak dbać o przyrodę?", kl. III, koordynator p. Mariola Kudełka.

ULOTKA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW DZIECI Z WADĄ WYMOWY

Drogi rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że terapia ta ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych.

Skuteczność terapii ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą!
I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty.

Wskazówki dla rodziców dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną:

  • Bądź w stałym kontakcie z logopedą, aby na bieżąco pozyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka.
  • Dopilnuj, aby dziecko systematycznie i aktywnie uczęszczało na zajęcia logopedyczne.
  • Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach i ćwiczenie z dzieckiem przed lustrem.
  • Pomóż dziecku w domowych zajęciach, aby mogło pracować w atmosferze spokoju.
  • Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
  • Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.

BĄDŹ ŻYCZLIWYM, POGODNYM, CIERPLIWYM PRZEWODNIKIEM I TOWARZYSZEM SWEGO DZIECKA

Z Pozdrowieniami
Prowadząca zajęcia - Dagmara Buczyńska-Chodara

Godziny pracy szkolnego logopedy
I półrocze 2024/25
Dagmara Buczyńska-Chodara

środy - 14:35-15:20
czwartki - 10.55-14.30
piątki - 11:55-12:30
konsultacje dla rodziców - ŚRODY - 13:45-14:30 (lub telefonicznie)

Plan pracy logopedy w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim na rok szkolny 2024/2025

1. Prace organizacyjne:
przygotowanie gabinetu do podjęcia terapii logopedycznej, konstruowanie indywidualnych programów terapii logopedycznej na podstawie orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, diagnozy własnej przeprowadzonej w/g badania przesiewowego dr I. Styczek, kwestionariusza obrazkowego w/g I. Michalak - Widery oraz badania słuchu fonematycznego w/g B. Rocławskiego - dzieci oddziału przedszkolnego dla 4 – 5 – latków, 6 – latków oraz uczniów klasy I.

2. Terapia logopedyczna obejmuje ćwiczenia:

  • oddechowe: ćwiczenia oddechu przeponowego, wydłużanie fazy wydechowej, ćwiczenia ekonomicznego zużywania powietrza i umiejętności synchronizowania pauz oddechowych
    z treścią wypowiedzi,
  • głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, kierowanie głosu na maskę, ćwiczenia umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów,
  • słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, rozpoznawanie wrażeń słuchowych, ćwiczenia poczucia rytmu, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych,
  • artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w logotomach, wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej,
  • leksykalne: rozwijanie mowy poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ilustracji, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy ortofoniczne,
    stymulujące rozwój mowy biernej i czynnej u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

3. Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy:
wywołanie głoski w izolacji, utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym
w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach, ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach, wyliczankach, powiedzeniach, automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej, opowiadanie ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane, ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.

4. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną, służące rozwojowi i doskonaleniu różnych sfer np.:

  • emocjonalna: pozytywne wsparcie, chwalenie nagradzanie, motywacyjna: zachęcanie do wykonywania zadań, tworzenie atmosfery sukcesu,
  • intelektualna: kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.

5. Współpraca z wychowawcą grupy, rodzicami, pedagogiem.
Instruowanie o sposobie korekcji mowy, pokaz ćwiczeń, informowanie o postępach, prowadzenie zeszytów logopedycznych, dziennika zajęć, oceny efektywności prowadzonych zajęć, prowadzenie konsultacji dla rodziców.

6. Tygodniowy czas pracy.
Prowadzenie 45-minutowych zajęć w VI grupach logopedycznych oraz 60-minutowych konsultacji dla rodziców raz w tygodniu.

Opracowanie - Dagmara Buczyńska

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 r.

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Majdanie Nepryskim, 23-460 Józefów.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Szkoły Podstawowej w Majdanie Nepryskim, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Danych Osobowych w Szkole Podstawowej w Majdanie Nepryskim za pomocą adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Administrator danych osobowych - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Majdanie Nepryskim przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/ pana dane przetwarzane są w celu:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Szkole Podstawowej w Majdanie Nepryskim, realizacji umów zawartych z kontrahentami Szkoły Podstawowej w Majdanie Nepryskim,
b) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych ze Szkołą Podstawową w Majdanie Nepryskim, przetwarzają dane osobowe, dla których administratorem jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Majdanie Nepryskim.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane prze okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
b) prawo do żądania, sprostowania (poprawiania) danych osobowych - w przypadku gdyż dane są nieprawidłowe lub nieaktualne,
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym, w przypadku gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  • osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
  • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawa przetwarzania danych i nie ma innej podstawy przetwarzania danych,
  • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
  • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa

d) prawo do żądania ograniczenia przetwarza nia danych osobowych w przypadku, gdy:

  • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
  • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą sprzeciwia się usunięciu danych żądając w zamian ich ograniczenia,
  • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą potrzebuje ich do ustalenia obrony lub dochodzenia roszczeń,
  • osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu,

e) prawo do przenoszenia danych w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

  • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany,

e) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

  • zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
  • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią z wyjątkiem sytuacji, w której nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych a w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art.6 ust.1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofniecie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
9.W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Szkole Podstawowej w Majdanie Nepryskim Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sprawach ochrony danych osobowych.
10. W sytuacji gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania
danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Certyfikat VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
 

 
Certyfikat Zadowolony Konsument
 

 
Certyfikat Biura Rekordów

"Słodko spożywamy matematykę i dzieje się nam jak Lotofagom, bo skosztowawszy jej, nie chcemy już od niej odstąpić i owłada nami jak kwiat lotosu."
Arystoteles

Bake off - ale matma!W myśl powyższego cytatu uczniowie klasy V Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryski zaangażowani byli w projekt edukacyjny "Bake off – ale matma!" -  wykonanie deseru na spotkanie z koleżanką/kolegą. Klasa została podzielona na pięć grup projektowych. Uczniowie wykazali się pomysłowością, samodzielnością i bardzo dobrą organizacją miejsca pracy. Powstały piękne i pyszne desery - gofry z bitą śmietaną, owocami i innymi pysznymi dodatkami. Projekt zakończył się prezentacją prac na forum klasy przez poszczególne grupy. Podczas pokazu uczniowie przedstawili składniki swojego deseru oraz jego kosztorys.

mPotęgaNad wszystkim bacznie czuwało jury w składzie: Kazimiera Gontarz, Anna Krzaczek i Grzegorz Zgutka. Wybór najbardziej smakowitego gofra był bardzo trudny, bo uczniowie spisali się na medal. Nagrody zostały, więc przydzielone wszystkim grupom. Takich deserów na pewno nie powstydziłaby się niejedna kawiarnia. Po skończonej pracy, wszyscy ze smakiem zjedli swoje pyszności. Tak ciekawą lekcję matematyki z pewnością  uczniowie zapamiętają na długo. Działanie realizowane było w ramach projektu "M jak Majdan z mPotęgą". Było ono dofinansowane przez Fundację mBanku. Koordynatorem projektu jest pani Joanna Wakoń.

Bake off - ale matma! Bake off - ale matma! Bake off - ale matma!
Bake off - ale matma! Bake off - ale matma! Bake off - ale matma!
Bake off - ale matma! Bake off - ale matma! Bake off - ale matma!
Bake off - ale matma! Bake off - ale matma! Bake off - ale matma!