Koło MisyjneKoło Misyjne istnieje w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Majdanie Nepryskim od 2002 roku. Zastało założone przez naszą rodaczkę siostrę Renatę Lal Franciszkankę Misjonarkę Maryi. Należą do niego uczniowie klas I – III, którymi opiekuje się pani Stanisława Szpinda. Celem i zadaniem koła jest zapoznanie z problemami dzieci z krajów misyjnych oraz pomoc misjom poprzez codzienną modlitwę za dzieci świata oraz misjonarzy. Ofiarowywanie Bogu w tych intencjach swoich wysiłków, cierpień, trudności itp., składanie drobnych ofiar, a także włączenie się w życie szkoły i parafii. Na cotygodniowych spotkaniach formacyjnych mali misjonarze modlą się w intencji misji, zapoznają się z życiem i pracą misjonarzy oraz swoich rówieśników z dalekich stron świata. Starają się wspierać poprzez organizowanie akcji mających na celu zbiórkę pieniędzy na potrzeby misji.

Co roku w tygodniu misyjnym organizowana jest na terenie szkoły loteria fantowa. W okresie Bożego Narodzenia organizujemy kolędowanie misyjne oraz sprzedaż kartek świątecznych. Włączamy się także w życie parafii.

W okresie swej działalności Koło Misyjne przekazało do Sekretariatu Papieskich Dzieł Misyjnych Dzieci w Warszawie około 14 tysięcy złotych.

Siostra Renata Lal

Założycielka ogniska siostra Renata Lal Franciszkanka Misjonarka Maryi

Zdjęcia z początków działalności:

Koło Misyjne Koło Misyjne Koło Misyjne
Koło Misyjne Koło Misyjne Koło Misyjne

Plan pracy Koła Przyjaciół Biblioteki
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II
w Majdanie Nepryskim w roku szkolnym 2017/2018

Plan jest przygotowany dla uczniów dobrowolnie pracujących na rzecz biblioteki szkolnej.

Cele ogólne działalności KPB:

  • Dobrze zorganizowana praca koła nie tylko ułatwia pracę bibliotekarzowi, służąc mu pomocą w wykonywaniu obowiązków, ale usprawniając pracę w bibliotece szkolnej, usprawnia pracę szkoły.
  • Praca  w dobrze zorganizowanym zespole kształtuje rozwój indywidualnych i społecznych cech charakteru, takich jak dyscyplina, samodzielność i zdecydowanie, współdziałanie w grupie i koleżeństwo, a także uczy krytycznego spojrzenia na własne błędy.
  • Podstawą dobrej pracy koła jest umiejętne i równe rozłożenie obowiązków na poszczególnych członków, co rozwija poczucie odpowiedzialności młodzieży i doskonali formy jej samodzielnego działania.

Harmonogram pracy i zadania szczegółowe poszczególnych grup i sekcji Koła Przyjaciół Biblioteki

Sekcja Łączników Klasowych:

  • podliczanie stanu czytelnictwa klasy – raz w miesiącu,
  • kontrolowanie terminowego zwrotu książek, w szczególności lektur – dwa razy w miesiącu,
  • pomoc w objęciu wszystkich uczniów działalnością biblioteki i w pracy nad wzrostem czytelnictwa – w miarę potrzeb,
  • informowanie wychowawców klas o stanie czytelnictwa – na bieżąco,
  • propagowanie czytelnictwa w swojej klasie. Informowanie koleżanek i kolegów o nowościach książkowych zakupionych do biblioteki – na bieżąco.

Aktyw ścisły – pomagający bezpośrednio bibliotekarce w poszczególnych sekcjach:

  • Bibliotekarsko – konserwatorska,
  • Propagandowa,
  • Dekoracyjno – imprezowa.

Do zadań sekcji bibliotekarsko – konserwatorskiej należy:

  • Pomoc w udostępnianiu książek – podczas codziennych dyżurów:
  1. wyszukiwanie kart czytelnika,
  2. wyszukiwanie i podawanie lektur z półek oraz ponowne włączanie ich do księgozbioru,
  3. wypełnianie kart czytelnika,
  4. pomoc przy prowadzeniu statystyki wypożyczeń,
  5. dyżury w czytelni.
  • Konserwacja księgozbioru – na bieżąco:
  1. opieka nad przydzielonymi regałami,
  2. okładanie książek w folię lub w papier,
  3. podklejanie kartek w książkach uszkodzonych,
  4. utrzymywanie porządku na regałach,
  5. interwencja w wypadku umyślnego niszczenia książek wypożyczanych przez niektórych uczniów,
  6. pomoc we włączaniu do księgozbioru książek z nowych zakupów:
  • sporządzanie pod nadzorem bibliotekarza kart książek do nowych książek,
  • sporządzanie drugiej karty katalogowej do katalogu rzeczowego i tytułowego,
  • pieczętowanie nowych książek.

Zadania sekcji propagandowej:

  • projektowanie i wykonywanie afiszy, plakatów, ogłoszeń i wywieszek informacyjnych – w miarę potrzeb,
  • sporządzanie tabeli ilustrującej stan czytelnictwa popularyzujących najlepszych czytelników w poszczególnych klasach – raz w miesiącu,
  • promowanie biblioteki na terenie szkoły – na bieżąco.

Sekcja dekoracyjno – imprezowa:

  • dba o estetyczny wygląd biblioteki – na bieżąco,
  • pomaga w przygotowaniu spotkań autorskich, poranków literackich, konkursów, kiermaszów i innych imprez okolicznościowych organizowanych przez bibliotekę – w miarę potrzeb.

Szkolny Klub Sportowy

Zarząd Szkolnego Koła Caritas

Oiekunka

  • Joanna Wakoń

Przewodnicząca SKC

  • Amelia Bury kl. VI

Z-ca

  • Wiktoria Lal kl. VI

Skarbnik SKC

  • Martyna Puźniak kl. VI

Szkolne Koło Caritas /SKC/ jest organizacją uczniowską, która włącza się na zasadzie wolontariatu w działalność charytatywną, opiekuńczą i wychowawczą prowadzoną przez Caritas. W naszej szkole powstało w roku 2015.

Działa ono w oparciu o regulamin zgodny ze statutem Caritas Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej. Fundament naszego działania opiera się na zaangażowaniu młodzieży na rzecz potrzebujących, na wzajemnym zaufaniu, współodpowiedzialności i pracy zespołowej. Głównym celem pracy koła jest uwrażliwienie młodych ludzi na drugiego człowieka, na jego potrzeby, na krzywdę i cierpienie innych. Te zadania wynikają z przykazania miłości, najważniejszej wartości w życiu człowieka, bez względu na rasę, wyznanie czy narodowość.

Bezinteresowna pomoc wpływająca z głębi serca ma olbrzymią moc – daje radość wszystkim czekającym na wsparcie. Chcemy rozbudzić młodzieńczy zapał i chęć czynienia dobra w naszej społeczności szkolnej. Chcemy również współpracować z innymi organizacjami działającymi w parafii i w środowisku lokalnym, by w ten sposób wspólnie budować lepszy i bardziej sprawiedliwy świat.

W SKC jest miejsce dla każdego, kto chce działać na rzecz bliźnich. Główny warunek to chęć poświęcenia swojego czasu, energii i zdolności.

Zarząd Samorządu Uczniowskiego
w roku szkolnym 2015/2016

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:

  • Pani Krystyna Bojarska
  • Pani Joanna Wakoń

Rzecznik Praw Ucznia:

  • Pani Anna Krzaczek

Samorząd Uczniowski:

  • Przewodnicząca – Agata Kostrubiec
  • Zastępca – Agnieszka Kozak
  • Skarbnik – Mateusz Rawiak
  • Sekretarz – Amelia Tracz

Praca w szkolnym samorządzie uczy odpowiedzialności oraz przygotowuje do działania w imię dobra innych, dobra społecznego. Członkami samorządu są wszyscy uczniowie z tytułu uczęszczania do szkoły. Członkowie samorządu wybierają spośród siebie organy przedstawicielskie. Pod pojęciem "samorządność" rozumiemy samodzielne, suwerenne rządzenie się grupy, społeczności dla osiągnięcia wspólnego dobra z poszanowaniem woli mniejszości ze zdolnością do kompromisu. Samorządność grupy pobudza jej członków do identyfikowania się z celami i zadaniami grupy oraz uznawania ich za własne. W dążeniu do realizacji zadań grupy istotną rolę odgrywa własna inicjatywa, własne poczynania z poczuciem własnej za nie odpowiedzialności.

Do zadań Samorządu Uczniowskiego należy:

  • współorganizowanie życia kulturalnego szkoły,
  • redagowanie szkolnej gazetki,
  • organizowanie dyskotek szkolnych,
  • organizowanie samopomocy i innych akcji na rzecz dzieci potrzebujących wsparcia,
  • zachęcenie uczniów do samodzielnej, twórczej pracy i reprezentowanie dobrego imienia szkoły,
  • prowadzenie działalności informacyjnej z wykorzystaniem komputera oraz tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego.
  • organizowanie dnia praw i obowiązków ucznia,
  • monitorowanie znajomości praw i obowiązków ucznia,
  • reprezentowanie interesów ucznia w razie potrzeby i na jego prośbę,
  • pomoc uczniom w nauce,

Cele ogólne

  • Organizowanie uczniów na rzecz wspólnej działalności na terenie klasy i szkoły.
  • Kształtowanie cech osobowości uczniów do samodzielności, obowiązkowości i odpowiedzialności.
  • Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespołach uczniowskich.
  • Kształtowanie umiejętności projektowania i organizowania imprez szkolnych.
  • Wdrażanie podstawowych zasad wychowania.
  • Kształtowanie właściwych postaw patriotycznych.
  • Poznawanie tradycji regionalnych.
  • Rozwój zainteresowań.
  • Osobiste angażowanie się w zwalczanie zła.
  • Organizowanie samopomocy i innych akcji na rzecz dzieci potrzebujących pomocy.
  • Przygotowanie uczniów do udziału w demokratycznych wyborach swoich przedstawicieli na terenie szkoły, wsi, miasta, kraju.
  • Zaspokajanie potrzeby twórczej aktywności.
  • Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań.

Do pobrania: