Podsumowanie innowacji "Mali Odkrywcy Uczuć: Przygoda z Empatią i Współpracą".
W naszej szkole zakończyliśmy wyjątkową podróż emocjonalną z uczniami klas I-III. Innowacja pod tytułem "Mali Odkrywcy Uczuć: Przygoda z Empatią i Współpracą" prowadzona była przez pedagoga specjalnego - Panią Dianę Pakuła w miesiącach październik 2024 - styczeń 2025. Przez te kilka miesięcy nasi najmłodsi uczniowie odkrywali, jak rozpoznawać i wyrażać swoje emocje, uczyli się współpracy w grupie, a także rozwijali empatię i kreatywność.
Celem innowacji było wzmocnienie kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów - umiejętności, które są fundamentem dobrych relacji z innymi i radzenia sobie w codziennych sytuacjach. W trakcie innowacji dzieci uczestniczyły w zabawach, warsztatach artystycznych, a nawet prowadziły "dzienniczki emocji", w których przez dwa tygodnie zapisywały swoje uczucia i refleksje.
Każde ze spotkań miało swój określony cel: od rozpoznawania emocji z pomocą m.in. "Emocjonalnych Tabliczek", przez współpracę w zespołach, aż po tworzenie "Lapbooka Emocji". Nie zabrakło też scenek dramowych i relaksacyjnych chwil, które pozwalały dzieciom lepiej zrozumieć siebie i innych.
Dzięki przeprowadzonym zajęciom uczniowie zyskali większą pewność siebie w wyrażaniu emocji, nauczyli się lepiej współpracować i budować pozytywne relacje. Uczniowie mieli szansę zrozumieć, że atmosfera w klasie może być bardziej otwarta i sprzyjająca wzajemnemu wsparciu.
Innowacja, z pewnością wpisuje się w naszą szkolną misję wspierania wszechstronnego rozwoju uczniów. Cieszymy się, że możemy być świadkami ich małych, ale jakże ważnych sukcesów!