Zdjęcie ilustracyjneW trosce o bezpieczeństwo i dobro naszych uczniów, we wrześniu we wszystkich klasach naszej szkoły pedagog specjalny oraz psycholog przeprowadzili specjalne lekcje na temat Standardów Ochrony Małoletnich, które obowiązują w naszej szkole. Celem tych zajęć było uświadomienie uczniom, jak ważna jest ich ochrona oraz jakie prawa im przysługują.

Podczas zajęć omawialiśmy m.in.:

  • Prawo do bezpieczeństwa - uczniowie dowiedzieli się, że mają prawo do nauki i zabawy w bezpiecznym środowisku, wolnym od przemocy fizycznej i psychicznej.
  • Zasady zgłaszania niepokojących sytuacji - wyjaśniliśmy uczniom, jak rozpoznać sytuacje zagrażające ich bezpieczeństwu oraz do kogo mogą się zwrócić, jeśli coś ich niepokoi.
  • Szacunek dla innych - mówiliśmy o wzajemnym szacunku, akceptacji i o tym, jak reagować na przemoc rówieśniczą.
  • Granice prywatności - poruszyliśmy temat ochrony prywatności, zwłaszcza w kontekście korzystania z internetu i mediów społecznościowych, oraz konieczności respektowania granic innych osób.

W trakcie lekcji uczniowie uczestniczyli w dyskusjach, ćwiczeniach oraz analizie sytuacji, które mogłyby stanowić zagrożenie dla ich bezpieczeństwa. Dzięki temu zyskali praktyczną wiedzę na temat swoich praw, a także sposobów ochrony siebie i innych.

Przeprowadzone lekcje są częścią programu wychowawczo - profilaktycznego realizowanego w naszej szkole, mającego na celu zapewnienie każdemu uczniowi wsparcia i ochrony. Jako szkoła zobowiązujemy się do nieustannego dbania o bezpieczeństwo naszych uczniów, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz naszymi wewnętrznymi standardami.

Standardy obowiązujące w naszej szkole zostały również przypomniane rodzicom podczas pierwszego spotkania z rodzicami 5 września.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, zarówno uczniowie, jak i rodzice mogą zgłaszać się do pedagoga, psychologa, pedagoga specjalnego, Rzecznika Praw Ucznia lub do wychowawców. Wspólnie dbamy o to, aby nasza szkoła była miejscem, w którym każdy czuje się bezpiecznie i komfortowo.